30 december 2009

Terugblik op het fotojaar 2009

In het jaar 2009 kon ik door mijn nieuwe werk veel reizen maken. In Maleisië maakte ik naast foto's van mensen en dieren een tripje naar een hindu tempel (batu caves). In China waren de wandelingen door het park in de ochtend geweldig, waar vooral ouderen in beweging waren. Jongere mensen zag ik vooral op de fiets. In Parijs was de Eiffeltoren, het Louvre en de schoonheid van de vrouw te bewonderen. In Porto (waar ik met de fotoclub was) liet ik mij vooral verrassen door het Casa da Musica. Verder dit jaar aandacht voor Leiden: in de winter, het centrum, de jazzweek, het stationsgebied en het nieuwe achmeagebouw. Wandelen deed ik tussen Zutphen en Olst. Het museum beeld en geluid in Hilversum was ook fotografisch de moeite waard. De kust bij Scheveningen blijft de moeite waard. Muziekfotografie was dit jaar gericht op Eva. En de modellen waren ook dit jaar weer present. Ik wens iedereen veel fotoplezier in het nieuwe jaar.