27 februari 2010

Bebouwing Oostvlietpolder voor GL geen prioriteit

Ik begin me behoorlijk te irriteren aan de oproepen van de vrienden van de Oostvlietpolder. Je moet geen GroenLinks stemmen als je daar geen bebouwing wil. Dat is hun stemadvies. Het CDA die ongeveer hetzelfde wil als GroenLinks (een zo'n groen mogelijke polder) wordt daarentegen wel positief geadviseerd. Hebben de vrienden (die zich helaas niet altijd als vrienden gedragen) ons programma nu gelezen of niet? Ik vraag het me af. De nieuwe fractie doet er alles aan om die polder zo groen mogelijk te houden en als het aan mij persoonlijk ligt gaan we nog eens onderzoeken of bedrijven niet elders hun nieuwe plek kunnen krijgen. Groen kun je doorgaans maar 1 keer vernietigen. Daarom moeten we kijken of door de economische crisis een andere situatie is ontstaan. En het staat echt letterlijk in ons programma dat bebouwing van de Oostvlietpolder voor GroenLinks geen prioriteit heeft.