17 juli 2009

Bomaanslagen lijken te werken

Aanslagen in twee hotels in Jakarta. En binnen een halve dag is mijn seminar in Jakarta voor de OESO afgelast. Alle voorbereidingen ten spijt. Vanuit Maleisië (waar ik nu voor een soortgelijke klus zit) is het enige wat ik kan doen mijn terugvlucht naar Nederland regelen. Ik denk overigens dat het risico om in Jakarta onder een auto te komen 10 maal zo groot is als dood door een bomaanslag. Maar het blijkt te werken. Een internationale organisatie als de OESO wil het risico niet nemen. Ik kan me daar erg druk om maken. Het is een overgave aan de bedoeling van deze terroristen. Het werkt dus. Ik baal. Er zijn ook weer veel doden en gewonden te betreuren. Vreselijk. Alle plannen die ik had in Indonesië gaan helaas niet door. Hopelijk wordt het seminar verplaatst en "mag" ik dan weer. Want Azië is en blijft fascinerend. Morgen Kuala Lumpur bezoeken.