23 juli 2009

Euroduswel

Net terug van mijn werktrip naar Maleisië is het leuk om je weer te verbazen over wat nieuwsfeitjes van de afgelopen weken. Het meest aardige vond ik de procesgang van de bewoners van de Koppenhinksteeg naar de Europese commissie. Er zou bij de verkoop van het pand door de gemeente aan een ontwikkelaar sprake zijn van staatssteun. Nu was ik een voorstander van legalisatie van de Koppenhinksteeg maar hebben we deze wens moeten inleveren bij de college-onderhandelingen. Maar deze actie vind ik toch wel enigszins tenenkrommend voor een collectief dat het pand al jaren heeft gekraakt en met een forse gemeentelijke bijdrage wilde overgaan tot legalisatie. Een gang naar de Europese commissie doet toch wel wat wonderlijk aan voor deze club waar het warme gevoel voor Europa nooit zo heel erg aanwezig was. Bij succes zal het complex wel "Euroduswel" gaan heten, neem ik aan.